linaloca

Mina dagdrömmar och bästa egenskaper

Publicerad 2014-12-12 15:41:00 i Personligt,

Firar in helgen med en sån där härlig lista:

1. Vad är din stora, ständiga mat-craving? Ingen direkt. Jag tycker visserligen om mat (särskilt ute på restaurang) men blir jag sugen på något är det snarare socker. Men om jag ska nämna något skulle det nog vara min pappas ugnsbakade lax med grönmögelost, det var det första jag åt både när jag kom hem efter ett halvår i Australien och efter min vistelse i Sydafrika. YUM!

2. Vad brukar du dagdrömma om? Ska jag vara helt ärlig? I mina dagdrömmar är jag en himlans lyckad karriärrist. Med en riktigt fin lägenhet i Göteborg som jag kan landa i mellan mina många resor världen över.

3. Vad är ditt stora guilty pleasure? Svenska Hollydwoodfruar. ÄLSKAR!

4. Vilken människa skulle du vilja ge en dos med virtuell kärlek och pepp?  ALLA som på något sätt känner sig tvingade att dras med diverse föreställningar om hur man "ska" se ut, bete sig och bemötas. Blä. Var precis den du VILL vara! Våga säga ifrån när du blir ledsen/arga när någon påstår att du inte kan "ta kritik" när han eller hon i själva verket beter sig som en mobbare.

5. Hur är du som vän? Öppen, social, pratsam, genrös. Inbjudande. Tror jag. Även flyktig, ytlig och möjligen svår att komma inpå livet.

6. Vilken TV-serie/film/bok citerar du allt som oftast? Räknas Svenska Hollywoodfruar? Annars är jag faktiskt riktigt kass på att droppa schyssta citat som sagts på film och TV, jag lägger inte sånt på minnet tyvärr.

7. Vilken egenskap hos dig själv är du mest stolt över? Att jag är osentimental och hela tiden ser framåt. Jag tror mycket på mig själv och blir sällan orolig eller nervös inför saker jag ska göra. Med undantag för då jag hamnar i ångestperioder och istället lider av svåra tomhetskänslor (men dom perioderna brukar lyckligtvis vara ganska kortlivade). 

8. När känner du dig som starkast? När jag är ute och reser. Gärna ensam men även i sällskap av familjen och/eller vänner.

Ha en fin helg allihopa! Ta hand om er!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

linaloca

"I was never really insane except upon occasions when my heart was touched."

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela