linaloca

Nyårsönskningar

Publicerad 2014-12-08 22:47:00 i Personligt,

Eftersom jag inte ägnar mig åt nyårslöften, de bryter man ju ändå bara, tänkte jag istället skriva ner några önskningar jag har inför det nya året. Nyårslöften som tvunget skall avges inför det nya året är så kravfyllda. OK, kanske är dom nödvändiga ibland, som att sluta röka, äta mindre godis, börja träna, ställa bilen och cykla, försonas med fiender, äta fettsnålt. Jobbigt men duktigt. Bättre då med nyårsönskningar, eller nyårslängtan, eller nyårsdrömmar.
 
Jag välkomnar er härmed in i min ambitiösa men ibland något orealistiska hjärna! 
 
1. Jag önskar att resan till Sydafrika i januari blir helt magisk för alla inblandade. Att vi återvänder hem fulla av inspiration och fantastiska minnen och att den resan är den första i en lång rad av spännande upplevelser som ligger framför mig under 2015.
 
2. Jag önskar också att mitt hår får något slags fnatt och växer ut och blir riktigt långt. Jag har spenderat nästan osunt mycket pengar på att ta hand om det på bästa sätt och ge det ordentliga förutsättningar för att växa, nu får det helt enkelt hända något!
 
3. Att jag kan åstadkomma en stabil grund att stå på, rent ekonomiskt, på en plats där jag känner mig trygg i min roll men som samtidigt ger mig utrymme att utvecklas åt det hållet jag vill.
 
4. Jag önskar även att jag en gång för alla hittar min "inner peace", helt enkelt att bli min egen bästa kompis (inte så lätt när jag är ganska säker på att mitt freakin' spirit animal är ett lejon).
 
5. Jag önskar verkligen av hela mitt röda hjärta att vårat just nu så hårda samhällsklimat mjuknar en aning. Vi har så mycket fina förutsättningar för att skapa ett jämnlikt land med välstånd och plats för många, vi måste ta vara på det. Jag tycker verkligen att med dom resurserna vi har här i Norden, är det våran jäkla skyldighet att hjälpa och stötta dom som inte har det lika bra för tillfället. Och det känns sjukt tröttsamt tycker vissa kanske, att behöva gå till omval etcetera ("SÅ 2013!"), men let's make it count this time, ok?! Jorden har i mångt och mycket varit en mörk plats att leva på i år. Alla förtjänar att få somna lyckliga och längta efter morgondagen. Vi måste ta hand om varandra <3
 
Det var nog allting jag tänker på nu, önskningar som jag hoppas slår in inom kort. Godnatt bloggen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

linaloca

"I was never really insane except upon occasions when my heart was touched."

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela