linaloca

Kreativiteten och tröttheten

Publicerad 2014-11-22 15:47:30 i Personligt, Sydafrika,

Har haft mycket tid att tänka på, och analysera kring mitt liv den senaste tiden. Har kommit fram till en sak framförallt och det är att jag hittills har haft ett jäkla flyt helt enkelt. Visst har livet bjudit på en del "ups and downs" genom åren men jag har ändå tagit mig igenom det mesta med en relativ enkelhet. Klarade grundskolan och gymnasiet med lätthet, körkortet också efter lite trixande. Fick ett jobb som ledde till ett annat jobb som ledde till ett tredje jobb etcetera ...
Det kanske är därför som det känns som att få en ren käftsmäll just idag, att stöta på så himla mycket motstånd i form av nej efter nej från olika arbetsgivare, nu när jag, rent yrkesmässigt, är i mitt livs toppform - jag har aldrig haft så mycket att ge som just nu. Det känns framförallt som att jag slösar på mitt liv. Här är jag, en fullt frisk kvinna, strax under trettio, med en massa livserfarenhet och kunskap att bidra med och det enda jag i nuläget har är en timanställning där jag får skriva på ett endagskontrakt varje gång jag kliver in på min arbetsplats. Förr kunde jag liksom identifiera mig lite med mitt jobb, i Sydafrika var jag "the marketing intern" eller rent av "the marketing lady", här i Sverige ofta "flygplatsbruden" eller "hon SAS-tjejen". Nu har jag ett jobb, fast ändå inte. Ingen säkerhet och ingen plats som jag kan kalla "min", där jag känner att jag hör hemma.


2014 lider ju så sakteliga mot sitt slut. Jag tänker fokusera alla mina kvarvarande krafter på att göra 2015 till ett riktigt, riktigt bra år! Lämna dom senaste månaderna bakom mig när klockan slår 12 den 31 december. Man skulle kunna säga att jag inleder 2015 ganska storslaget faktiskt, den 17 januari lyfter mitt plan mot Sydafrika. Som jag längtar! Med mig på resan har jag mina tokfina vänner Pierre, Pontus och Vickan - som ju aldrig har varit i Sydafrika förut. Tänk att jag ska få visa henne runt i landet och staden som blivit som mitt andra hem <3 Jag är så spänd på vad hon ska tycka om allt, mina vänner därnere, mitt hotell, alla vackra platser jag ska ta med henne till. Det kommer bli en helt magisk resa, det känner jag redan nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

linaloca

"I was never really insane except upon occasions when my heart was touched."

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela