linaloca

En liten hälsning ifrån Sydafrika!

Publicerad 2015-01-21 22:25:29 i Resor, Sydafrika,

Hej mina vänner, nära och kära och bekanta!
 
Jag tänkte bara skriva några rader för att låta er veta hur vi har det här nere i Sydafrika. Till att börja med är jag så otroligt lycklig. Det känns helt underbart att vara här igen och jag inser varje dag hur mycket det här landet har präglat mig de senaste åren, hur jag växte som person och hur mycket jag har lärt mig av att få vara här. Vi kom fram på tid i söndags eftermiddag. Åkte direkt till The Grand Daddy och där blev det kram- och pusskalas med alla gamla kollegor. Fick sova två nätter i en husvagn på taket, dom är nyrenoverade och har blivit SÅ fina! Det var roligt att se. Alla var så himla glada över att se mig igen! På kvällen gick vi ut och åt middag på Fat Cactus med Shameena och Sheldon, jag hade min favorit "Pistol Pete Quesedillas", helt magiskt!
 
Det är högsommar här nu och det är så varmt och skönt! Dag två strosade vi runt i stan, kollade in mina gamla kvarter och var en sväng till Waterfront.
 
Nu sitter jag på ett hotellrum i Oudtshoorn, Karoo. Vi har varit på safari i två dagar och fått se the big 5 så klart, det var precis som jag mindes det och mina medresenärer verkar utomordentligt nöjda vilket också gör mig glad så allt är toppen! Idag har vi kört MYCKET bil. Det är en lång strräcka mellan Ceres och Oudtshoorn, och vi passerade bland annat Swartberg Pass vilket vi alla är överens om var en riktig höjdpunkt! Naturen här i Sydafrika är så otroligt storslagen så det är en lyx att få glida runt i en bil med tre utav sina bästaste vänner <3
 
Imorgon ska jag lura med dom på lite strutsridning, så hysteriskt roliga bilder utlovas! Jag ska försöka uppdatera er snart igen!
 
Tills dess får ni ta hand om varandra och lita på att vi gör det också! Soliga och varma kramar ifrån Sydafrika.




Kommentarer

Postat av: Evelin

Publicerad 2015-01-22 10:16:22

Man blir ju inte alls avis... <3

Postat av: Evelin

Publicerad 2015-01-22 10:16:22

Man blir ju inte alls avis... <3

Postat av: Pappa

Publicerad 2015-01-22 16:57:29

Bättre guide i Cape Town får man leta efter. Vi vet! Puss

Postat av: Hanne

Publicerad 2015-01-22 17:20:20

En stark resa!! Mor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

linaloca

"I was never really insane except upon occasions when my heart was touched."

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela