linaloca

Bloggar på 11000 meters höjd!

Publicerad 2015-09-29 11:43:46 i Resor,

Helknasigt att det numera går att sitta på 35000 ft och skriva ett blogginlägg till er därhemma! Fantastiskt! Jag älskar hur tekniken går framåt så vansinnigt fort. När jag reste runt i Australien 2009/2010 hade jag en enkel gammal SonyEricson och på den tiden var den en utav de allra mordenaste telefonerna. Men det var inte tal om att kunna facebooka och blogga på den och Instagram vad nog inte ens uppfunnet då..? 
Hur som, trivs häruppe i luften. Emirates flyger en B777-300er mellan DXB - ARN och det är ett jättefräscht plan, tyst och rymligt och Emirates har kanonmat ombord, kanske den bästa maten jag fått någonsin under en flygning. Idag vart det Continental Brealfast när vi hade lyft och vi har just nyss blivit klara med middagen som bestod av kyckling med potatis och grönsaker med pepparsås till. Och någon slags björnbärspaj till dessert. Mätta och belåtna inväntar vi nu bara inflygningen mot ARN, det är ungefär en timma kvar innan vi ska landa. 
Dubai var en häftig stad att få besöka. Äntligen! Har velat åka dit länge faktiskt. Det blev tre hela dagar eftersom vi landade så sent på fredagen och åkte jättetidigt imorse men det var alldeles lagom för att få en liten inblick i stadslivet och samtidigt försöka bättra på den näst intill obefintliga brännan från det vi kallade Sommaren 2015. Åker gärna tillbaka nån gång. Jag tror dock att det snart är dags för mig att boka en ny biljett till Sydafrika, börjar känna abstinens efter staden och värmen och alla fina vänner jag har där. Så kommer nog börja fokusera på det snart. Alltid härligt att ha äventyrsplaner att se fram emot!

Airplaneselfie ;-)

Våran kärra

Vyn från där jag nu sitter och skriver

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

linaloca

"I was never really insane except upon occasions when my heart was touched."

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela